Program hnutí
Úvodem
- Svět okolo nás se vyvíjí velmi dynamicky a ne vždy příznivě pro nás, občany ČR. Parlamentní politické strany ČR neefektivně a pomalu reagují na nové výzvy. Chceme-li zabránit hrozící katastrofě, musíme najít takové politiky, kteří jsou a se zhoršující se situací zůstanou vlastenci. Musíme volit takové poslance a politické subjekty, kteří budou pracovat pro suverénní národní stát ČR!
- Jsme členy vojenské aliance NATO, která se stává stále více nedůvěryhodnou organizací. Tato nedůvěra je výsledkem toho, že většina členských států, včetně ČR, zásadním způsobem porušuje přístupovou smlouvu (Severoatlantickou smlouvu).
- Některé členské země této organizace v rozporu s touto smlouvou vedou agresivní války na různých kontinentech, neustále rozšiřují počty vojenských základen v bezprostřední blízkosti cizích států a jsou aktivními účastníky v procesu rozbíjení mezinárodního právního systému.
- K vynucování svých egoistických cílů neváhají používat ani takové metody, jako jsou ekonomické a jiné sankce k tomu, aby vyděračstvím dosáhly svých cílů.
- Severoatlantická aliance místo toho, aby se stala garantem mírového řešení sporů (tak, jak je to v čl. 1 přístupové smlouvy), se stává zdrojem narůstání válečného napětí ve světě.
- Pro USA se členské země této organizace stávají jen odběratelem drahých zbraňových systémů. Menší členské země, včetně ČR, v této organizaci nehájí své bezpečnostní zájmy, ale poníženě slouží zájmům cizích zemí. Z takové organizace je nutné co nejdříve vystoupit.
- Pandemie dokázala, že NATO je špatná aliance ve špatný čas s neschopným vedením a cíli, které dříve či později rozpoutají válku v Evropě. O EU platí totéž, v krizi se ukázala jako zbytečná a příliš nákladná instituce.
- Také Evropská unie (EU) neplní svoji původní funkci. Zejména po přijetí Lisabonské smlouvy se EU zásadním způsobem změnila. Z organizace, která sehrávala významnou roli v ekonomickém rozvoji evropských států, která sehrávala také významnou roli v předcházení konfliktům na evropském kontinentu se stává organizace, která velmi intenzivně boří to, co dříve bylo budováno.
- Dotační politika EU a takzvaná sdílená suverenita jsou využívány k postupné kolonizaci zejména nových členských zemí. Monetární, ekonomické a zejména ideologické nástroje používané nikým nevolenými představiteli EU slouží k jedinému cíli: likvidaci národních států. K tomu má přispět i falešný výklad evropské historie, především z období před a po 2. světové válce.
- K celkové destrukci členských zemí EU je zneužívána i politika takzvaného “Zeleného údělu”. Pod rouškou ekologie jsou s pomocí agresivní “zelené” ideologie prosazována taková opatření, která mohou velmi rychle přivést evropské země k energetické katastrofě. Ta se zákonitě promítne do všech oblastí života společnosti.
- Současní představitelé vedení EU nerespektují evropskou legislativu (Schengenská smlouva, Dublinské nařízení) o přijímání, migrantů a jejich pohybu uvnitř prostoru EU. V současné době se celá problematika migrace (nezákonné migrace) díky nečinnosti příslušných orgánů EU vymkla jakékoliv kontrole a představuje významné bezpečnostní riziko.
- Národní státy se projevily jako jediné akceschopné entity, které dokázaly reagovat na nové hrozby. Svůj úkol však mohou plnit pouze v případě, že v jejich čele (na všech úrovních rozhodování) budou vlastenci, a nikoliv sluhové globalistů jako doposud.
- Životně důležitým faktorem pro budoucnost národních států a pro zachování míru v Evropě představuje návrat k respektování výsledků 2. světové války a závěrů navazujících konferencí v Jaltě a Postupimi.
- Lhostejnost našich parlamentních politických stran k negativním jevům v EU a v NATO jsou dokladem jak jejich neschopnosti, tak také neochoty hájit naše národní zájmy. Tento stav vyžaduje radikální řešení. To jde uskutečnit jediným možným způsobem – nahradit stávající politickou reprezentaci lidmi, kteří budou jednat v našem národním zájmu.
- České republice nezbývá než se vydat stejnou cestou jako Polsko a Maďarsko – vlastenecké síly musí postupně ve volbách získat ústavní většinu.
- Pandemie COVID-19 prokázala, že EU a NATO nedokáží plnit svá původní poslání. Naopak se staly bezpečnostním rizikem, protože zájmy globalistů na přípravě války v Evropě a prosazování masové nelegální migrace nadřadily ochraně zdraví a životů občanů členských zemí Evropské unie a Severoatlantické aliance.
- O neschopnosti řešit vnitřní problémy NATO a EU svědčí také konflikt mezi Řeckem (členem NATO a EU) a Tureckem (členem NATO). Jak potom mohou tyto organizace řešit problémy globální, když nedovedou vyřešit problémy vnitřní?
- Pokud máme být schopni uskutečnit cíl vystoupit z nereformovatelné EU a NATO, musíme včas přijmout řadu zásadních opatření. Jedná se zejména o hledání potencionálních spojenců, zejména z řad V4, Rakouska, ale i dalších států včetně těch,kteří jsou mimo EU a NATO.
- Jde také o přípravu naší ekonomiky, oblasti bezpečnostní a dalších oblastí, které se mohou stát objektem nátlaku ze strany jak EU (viz proces brexitu), tak i členských států NATO.
PROGRAM politického hnutí BOS 2020-2022
Politické hnutí BOS bude usilovat o upevňování vztahu občanů ke své zemi a pocitu jejich odpovědnosti za společnou budoucnost a život v míru. Základním cílem našeho programu je posílení suverenity, důvěryhodnosti a bezpečnosti České republiky i její občanů.
I. OBLAST BEZPEČNOSTI
- Cílem je podpora opatřením k zabezpečení efektivní a nekompromisní ochrany a obrany celistvosti a svrchovanosti České republiky jako základního předpokladu vnější a vnitřní bezpečnosti naší země a občanů.
Priorita I/1:
Orientace zahraniční politiky na přátelské vztahy se státy a národy prosazující mír a vzájemnou spolupráci
BUDEME PROSAZOVAT:
- Vystoupení z Evropské unie a z NATO. Došli jsme k závěru, že tyto organizace působí v rozporu s národními zájmy ČR a již je nelze reformovat. Odmítáme být solidární s těmi, kdo si řeší své problémy na náš úkor.
- Hledání spojenců pro činnost mimo struktur EU a NATO, zejména mezi členy V4, Rakouska, Slovinska, Řecka a dalších států.
- Zahraniční politiku orientovanou na přátelské vztahy se všemi státy a národy, které ve světě prosazují politiku míru a přátelství, bez ekonomických sankcí a které se spolu s námi budou podílet na vytváření nových vztahů založených na rovnoprávnosti, důvěryhodnosti a mírového soužití.
- Obnovení významu a důležitosti Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE), jako nástroje pro mírové a spravedlivé řešení problémů v Evropě a jejím blízkém okolí.
- Nepoužívání armády ČR k nesmyslným zahraničním misím bez mandátu Rady bezpečnosti OSN.
- Zákaz dislokace cizích vojsk a rozmístění cizích vojenských základen a zařízení na našem území.
Priorita I/2:
Zabránění nelegální migraci na území České republiky
BUDEME PROSAZOVAT:
- Odmítnutí všech konvencí, které nerozlišují legální a nelegální migraci
Suverénní rozhodování o tom, kdo může a kdo nesmí být občanem ČR a pobývat na našem území. - Podmínkou je bezvýhradné respektování našich zákonů a dalších právních norem.
- Bezprostřední návrat do země původu nelegálních migrantů i těch, kteří se dopustí závažných trestných činů.
- Opuštění (odmítnutí) Marakéšské smlouvy, Istanbulské smlouvy a Paktu OSN o migraci a obdobných norem přijímaných v budoucnosti.
- Odmítnutí všech forem rasismu, zejména těch, které jsou spojeny přepisováním české a evropské historie.
Priorita I/3:
Zajištění obrany území České republiky
BUDEME PROSAZOVAT:
- Plnění bezpečnostní koncepce státu ve smyslu ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti ČR, tak, aby jasně stanovila úkoly pro ozbrojené síly, bezpečnostní sbory, záchranné sbory a havarijní služby pro zajištění obrany ČR.
- Zásadní změnu v koncepci, velikosti a struktuře Armády České republiky, její nasměrování k zabezpečení obrany území České republiky na úkor zahraničních misí. a také v součinnosti s PČR k ochraně obyvatelstva v době mimořádných situaci. Podstatné zvýšení počtu příslušníků bojových útvarů na úkor armádních úředníků.
- Vytvoření sil a prostředků teritoriální obrany s využitím zkušeností Švýcarska (případně Izraele).
Obnovení branné přípravy na školách a dalších vzdělávacích zařízeních ve smyslu zákona č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany ČR. - Obnovení prvků systému civilní ochrany obyvatelstva a teritoria před následky nejen terorismu nebo války, ale i živelních pohrom, úniku jedovatých průmyslových látek apod., ve smyslu zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému.
- Obnovení zásob prostředků ochrany obyvatelstva při zdolávání mimořádných událostí podle poznatků z povodní i velkých požárů i pro případ použití ZHN
Vytvoření organizačních, materiálních a finančních předpokladů pro dobrovolný šestiměsíční branný výcvik záloh ve smyslu branného zákona (č. 585/2004 Sb.). Motivací by mohlo být získání zbrojního průkazu, řidičského průkazu, specialisté oprávnění k ovládání techniky, na které byli vycvičeni. - Vytvoření mobilizačních záloh a zásob pro rozvinutí AČR v případě ohrožení ČR.
- Obnovení prvků hospodářské mobilizace, včetně hmotných rezerv, dopravní a speciální techniky.
- Výchovu mladé generace k odpovědnosti za obranu svých rodin, vesnice nebo města, své vlasti.
Priorita I/4:
Zvýšení úrovně vnitřní bezpečnosti občanů ČR
BUDEME PROSAZOVAT:
- Snížení administrativní zátěže uniformovaných policistů ve výkonu služby.
- Zajištění lepší ochrany řadových policistů, příslušníků vězeňské služby, požárníků a dalších příslušníků ozbrojených sborů před politizací jejich oprávněných zásahů proti podezřelým a pachatelům přestupků a trestných činů.
- Zkvalitnění výběrových řízení policistů zpřísněním kritérií pro uchazeče.
- Zákon o soukromých bezpečnostních agenturách.
- Zamezení reorganizačních změn “na objednávku” různých vlivových skupin ve strukturách bezpečnostních sborů a v ozbrojených silách.
- Energetickou a potravinovou bezpečnost a soběstačnost jako jedny z rozhodujících základů pro fungování státu.
Priorita I/5:
Obnovení a rozšíření českého obranného a bezpečnostního průmyslu
BUDEME PROSAZOVAT:
- Obnovení a rozšíření českého obranného a bezpečnostního průmyslu nejen jako rozhodující dodavatele pro naše ozbrojené síly a bezpečnostní sbory, ale také jako významného českého exportéra a zaměstnavatele.
- Obnovení Národního úřadu pro vyzbrojování, působícího ve strukturách resortu MO.
- Nákup armádní výzbroje až po stanovení jasné koncepce rozvoje AČR směrované na obranu územní celistvosti a garanta suverenity ČR.
- Postupné navyšování rozpočtu resortu obrany příštích pět let podle aktuálních potřeb a možností státu pro obranu suverenity ČR.
- Vytvoření zákonných podmínek (do vystoupení z NATO a EU) umožňujících preferovat české výrobce při nákupech výstroje, výzbroje a techniky.
II. OBLAST ODPOVĚDNOSTI
Cílem je posílení odpovědnosti politiků, státních orgánů a občanů za řádné fungování státu a stav společnosti.
Priorita II/1:
Osobní odpovědnost zvolených politiků i výkonné moci
BUDEME PROSAZOVAT:
- Důslednou rozpočtovou odpovědnost a eliminaci neúčelného rozhazování finančních prostředků, např. na dotace politickým, migračním a podobným neziskovým organizacím i těm, které jsou dotovány ze zahraničních zdrojů.
Založení „České komerční státní banky“ ve 100% vlastnictví ČR pro zvýšení finanční nezávislosti státu. - Osobní odpovědnost jednotlivých soudců, soudních znalců, exekutorů a státních zástupců za řešené případy.
Trestně právní a ekonomickou odpovědnost za chybná rozhodnutí výkonné moci. - Zpřísnění zákona o trestně právní odpovědnosti právnických osob za všechny hospodářské trestní činy.
- Veřejné skládání účtů před občanskou veřejností zvolenými poslanci a senátory za hnutí BOS.
- Zamezení odplývání zisků mimo území ČR daňovou motivací.
- Zrušení povinných poplatků ČT, protože dlouhodobě neplní své poslání v oblasti poskytování vyváženého a objektivního zpravodajství.
Priorita II/2:
Odpovědnost státu za životní prostředí, strategické suroviny, energetické a přírodní zdroje
BUDEME PROSAZOVAT:
- Kontrolu státu nad strategickými surovinami tak, aby ČR přestala být vydíratelnou zemí, zamezení prodeje strategických surovinových zdrojů do soukromých rukou či zahraničním firmám.
- Dosažení stabilizace rozlohy půdního a lesního fondu, zamezení záborů zemědělské půdy developery, pro budování nových fotovoltaických elektráren či dalších obdobných staveb..
- Dostavbu jaderné elektrárny Temelín a Dukovany na základě transparentního výběrového řízení. Provoz těchto JE musí být plně pod kontrolou ČR.
Odpovědné hospodaření s vodou jako strategickou a životně důležitou surovinou, vykoupení vodárenských společností zpět do vlastnictví státu či obcí. - Návrat k pěstování takové struktury plodin, které jsou významné pro zajištění potravinové soběstačnosti ČR, na úkor pěstování technických plodin.
Posílení kontroly nad vývozem surovin a dovozem odpadů.
Priorita II/3:
Udržení našich kulturních tradic, kulturního bohatství a českého jazyka. Rozvoj školství, tělovýchovy a sportu ve prospěch potřeb společnosti.
BUDEME PROSAZOVAT:
- Kvalitní vysoké školství a výzkum v oborech umožňujících uplatnění absolventů.
- Rozvoj a zkvalitnění učňovského a středního odborného školství podle požadavků trhu práce.
- Vznik národní rady pro vzdělávání jako apolitického a nenáboženského orgánu, složeného z odborníků, k zajištění kontinuity vzdělávací strategie při politických změnách ve vedení rezortu.
- Eliminaci vlivů a působení neziskových organizací ve školních zařízeních na výchovu dětí a mládeže.
- Konec inkluze a podobných destruktivních projektů.
Transparentní financování sportu, včetně dotačních programů.
Priorita II/4:
Výkon trestu nepodmíněného odnětí svobody musí odradit pachatele od páchání další trestné činnosti
BUDEME PROSAZOVAT:
- Taková opatření, která zabezpečí vytvoření podmínek pro povinnou práci vězňů tak, aby si nejen vydělali na pobyt v nápravném zařízení, ale také aby byli schopni alespoň částečně splácet své dluhy.
- Aby ti, kteří porušili zákony a parazitovali na práci řádných občanů, nežili ve vězení ve vyšším materiálním, ekonomickém a zdravotnickém standardu, než řádně pracující občan, invalida či starobní důchodce.
Priorita II/5:
Razantnější boj proti korupci
BUDEME PROSAZOVAT:
- Tvrdé postihy původců korupce ve společnosti, vč. justice a policie, a postih za předražování státních zakázek.
- Prověření privatizačních projektů zpětně, prodloužení promlčecích lhůt privatizačních zločinů, odcizení penzijních fondů apod.
- Úpravu zákona o vyvlastnění ve veřejném zájmu.
- Důslednější vymahatelnost práva.
- Novelizaci zákona o veřejných zakázkách.
III. OBLAST SOLIDARITY
Cílem je prosazovat a uplatňovat principy solidarity a spravedlnosti ve vztazích mezi občany a mezi občany a státem.
Priorita III/1:
Zjednodušení právního řádu České republiky při zachování jeho kontinuity a jeho následného upevnění
BUDEME PROSAZOVAT:
- Přijetí ústavního zákona o obecném referendu.
Ochranu právního systému ČR před pokusy o narušení principů právního státu snahou o vnášení prvků cizorodých právních systémů uplatňovaných ve prospěch úzkých skupin obyvatelstva. - Zjednodušení soustavy státního zastupitelství a soudů na třístupňovou (okresní, krajské, nejvyšší soudy a souběžně i státní zastupitelství), tj. zrušení vrchních soudů a vrchních státních zastupitelství.
- Zavedení dalšího povinného vzdělávání a přezkušování odborných znalostí soudců a státních zástupců, jejich povinnost obhájit svůj mandát nejpozději do 6 let.
- Převedení exekutorů do státní služby.
Priorita III/2:
Vytvoření vhodnějších podmínek pro získání zdrojů pro financování oblasti solidarity
BUDEME PROSAZOVAT:
- Poctivá práce se musí stát jediným a plně dostačujícím způsobem obživy..
Diskusi na úrovni státu o dopadech digitalizace, robotizace a automatizace (tzv. Průmysl 4.0) na život společnosti. - Spravedlivé ohodnocení práce osob zabezpečujících bezpečnost občanů ČR během služby i po jejím ukončení.
- Redukci pracovních agentur, zákaz možnosti pracovním agenturám zaměstnávat nekmenové zaměstnance, ale pouze práci zprostředkovávat se zastropováním výše odměny pracovní agentuře.
- Zrušení superhrubé mzdy.
Zjednodušení daňového systému.
Snížení odvodů zaměstnavatelů za pracovníky. - Odebrání sociálních dávek (hmotné nouze, příspěvku na péči a zdravotně postiženým) občanům, kteří mohou, ale nechtějí pracovat.
- Zdanění zisků tam, kde byl vytvořen, tedy v ČR.
- Stanovení pracovních závazků a jejich následné odpracování po ukončení studia VŠ občanem ČR, jemuž bylo studium poskytnuto na náklady státu.
- Bankovní daň
- Podporu ze státního rozpočtu jen těm neziskovým organizacím, které se zabývají pomocí občanům výhradně v oblasti sociální péče.
Priorita III/3:
Zkvalitnění zdravotní péče dostupné všem občanům
BUDEME PROSAZOVAT:
- Zřízení jedné státní zdravotní pojišťovny.
- Obnovení preventivních lékařských prohlídek dětí ve školách.
- Stanovení maximální hranice marže z léků k zamezení nemorálního zisku farmaceutických firem.
- Obnovení sítě dostupných nemocnic stomatologických ambulancí
Zákaz privatizace páteřní sítě zdravotnických zařízení.
Priorita III/4:
Zajištění důstojného života seniorů a invalidních občanů
BUDEME PROSAZOVAT:
- Zajištění práva na důstojné stáří a spravedlivou valorizaci důchodů.
Výstavbu domů seniorů se službami v odpovídajícím množství dle demografického vývoje. - Dokončení a přijetí zákona o sociálním bydlení, stanovení standardu bydlení.
- Reformu důchodového systému se zastropováním věku.
- Přiměřeně vysoké zastropované důchody manažerů, politiků a úředníků ve vysokých funkcích veřejné správy.
- Spravedlivý výpočet důchodu osobám, které se v produktivním věku vyhýbaly práci.
Priorita III/5:
Zkvalitnění života nízko příjmových skupin obyvatel
BUDEME PROSAZOVAT:
- Podporu mladých rodin formou výhodných půjček státem dotovaných.
- Podporu porodnosti u pracujících rodin.
- Výstavbu sociálních bytů.
Priorita III/6:
Zmírnění nespravedlivých církevních restitucí
BUDEME PROSAZOVAT:
- Prošetření procesu a aktérů schválení zákona o tzv. církevních restitucích zejména ve vazbě na prohlášení kardinála Tomáška, že církev už nic po státu nebude požadovat, jakož i na prvorepublikové podklady a přístup TGM k majetku církví.
- Zrušení církevních restitucí církvím, které zahájily svou činnost po roce 1989.